Τρίτη 28 Αυγούστου 2012

Απάντηση του Ιερέα του Αγίου Φλώρου στον Μητροπολίτη Μεσσηνίας.


Με βαθύ  πόνο ψυχής αναγκάζομαι και πάλιν ν' απευθυνθώ δημόσια σε Σας, γνωρίζοντας ότι αυτό δεν είναι, κατ' εμέ, αναγκαίο, ούτε πρέπον στη σχέση του ιερέως μετά του επισκόπου. Αυτό το πράττω με βαριά καρδιά σε απάντηση υμετέρου δημοσιεύματος, μέσω του Γραφείου Τύπου σας στην έγκριτη εφημερίδα της Καλαμάτας "Ελευθερία" (12•3•11, σ. 10), στο οποίο, εμμέσως πλην σαφώς, με χαρακτηρίζετε ως "ψεύτη". Σας υπενθυμίζω ότι τα δυο βασικά γνωρίσματα που κυριαρχούν στη ζωή μου είναι οι αρετές της αλήθειας και της αγάπης, από τις οποίες δεν παρεξέκλινα και φυσικά ούτε θα παρεκκλίνω: και  εξηγούμαι:
1. Στο δημοσίευμά σας αναφέρετε ότι εγίνατε αποδέκτης παραπόνων ενοριτών του Αγίου Φλώρου με το αίτημα της μεταθέσεώς μου από την ενορία αυτή. Παρακαλώ να καταθέσετε τα ονόματα των παραπονεθέντων και τα επιχειρήματά των. Αναφορικώς με τις έωλες αιτιάσεις περί ανακολουθίας των σκέψεών μου δύνανται να ομιλήσουν όσοι με γνωρίζουν καλώς.
2. Αναφορικώς με τον έλεγχο, των βιβλίων (λογιστικών) του ναού: Σας υπενθυμίζω ότι σας παρέδωσα του έτους 2010. Μου ζητήσατε και τα βιβλία του 2009 και Σας είπα ότι θα Σας τα προσκομίσω, αλλά παρελθόντος του χρόνου δε είχον ετέραν ειδοποίηση και θεωρήσαμε ότι δεν ήτο πλέον αναγκαίον.
3. Είναι απορίας άξιον γιατί ο μητροπολίτης ζήτησε την αναγκαστική μετάθεση μου. Δηλαδή αν κρίνομαι μη ικανός για τη μια ενορία κρίνομαι για την άλλη; Μήπως οι πιστοί κατατάσσονται  σε κατηγορίες με κριτήρια γεωγραφικά, πλούτου, κοσμικών τάσεων και φρονημάτων, μειωμένης ορθοδόξου πίστεως κλπ. κλπ.
4. Αναφορικώς με την αναγκαστική μετάθεσή μου Σας γνωρίζω τα εξής: Η πρώτη φορά που κλίθηκα να παραστώ στο Συνοδικό Δικαστήριο συνέπεσε με την εισαγωγή μου στο Νοσοκομείο Καλαμάτας. Δεν προφασίστηκα, όπως λέτε, "λόγους υγείας", δηλαδή αμφισβητείτε τις υπογραφές των θεραπόντων ιατρών κρατικού νοσοκομείου; Δηλαδή το Νοσοκομείο Καλαμάτας παρανομεί;
Η αμφισβήτησή σας προσβάλλει  το Νοσοκομείο και τον υπογραφόμενο. Τη δεύτερη φορά δεν αρνήθηκα να εμφανισθώ στο Δικαστήριο. Την παραμονή της δικασίμου Σας τηλεφώνησα και μου συστήσατε να κάνω αίτηση αναγκαστικής μεταθέσεως και δεν χρειάζεται να μεταβώ στο Συνοδικό Δικαστήριο, πράγμα το οποίο και έγινε. Τώρα πού βλέπετε την άρνησή μου να παραστώ στο Συνοδικό Δικαστήριο; Παρακαλώ δημόσια να μου γνωρίσετε πότε και ποια απόφαση του Συνοδικού Δικαστηρίου εκδόθηκε σε βάρος μου και αν ναι γιατί δεν έλαβα γνώση της αποφάσεως;
5. Είναι χρήσιμο να υπενθυμίσω προς κάθε κατεύθυνση ότι η μετάθεσή μου στην ενορία Βελανιδιάς δεν έγινε από το Συνοδικό Δικαστήριο, αλλά από Σας προσωπικώς. Ιδού τα ενδιάμεσα έγγραφά Σας: α) Αρ. πρωτ. 709/10 της 28/2/11: Μετάθεση στη Βελανιδιά Αρ. πρωτ. IIl/ΙΙ της 28/2/ΙΙ:  Ποινή τριμήνου αργίας.
6. Μετά τη λήξη της 20ημέρου αναρρωτικής αδείας μου,  συνέχισα να υπηρετώ στην ενορία μου και ανέμενα τις αποφάσεις Σας. Αναφορικώς δε με τον προσωρινό αντικαταστάτη μου Ιερομόναχο, με τη λήξη  της αδείας μου συνέχισα την κανονικήν υπηρεσίαν μου στην ενορία μου, αυτός συνέχιζε να έρχεται τις Κυριακές μόνο, προφασιζόμενος να εκπαιδευθή πλησίον μου. Επειδή δημιουργήθηκαν μερικά σχόλια, του ζήτησα να σταματήσει να έρχεται και αυτό το γνωστοποίησα στον Πρωτοσύγκελλο, ο οποίος ρητώς μου υποσχέθηκε ότι θα ρυθμίσει το θέμα.
7. Σχετικά με το άτυχες, κατ' εμέ, γεγονός εντός του Ναού του Κοιμητηρίου μετά του Ιερομόναχου, τα υπ' αυτού υποστηριζόμενα: "περί ύβρεων, ότι έσχισα τα άμφια, ότι πέταξα τα βιβλία του κ.λπ., όλα αυτά είναι παντελώς ψευδή,  συκοφαντικά και ανυπόστατα. Παρακαλώ να κατονομασθούν οι μάρτυρες του συμβάντος,  για να δούμε από πού προέρχονται οι πληροφορίες που τόσο βάναυσα παραποιούν την αλήθεια.
8. Αναφορικώς με τα λεγόμενα ότι τελούσα ακολουθίες του Εσπερινού και Παρακλήσεων σε ιδιωτικά σπίτια, είναι παντελώς ψευδή. Ουδέποτε και σε καμιά περίπτωση δεν μετέβην σε σπίτια ενοριτών μου για να τελέσω τέτοιες ακολουθίες. Οντως πρωτοφανείς φαντασιώσεις.
9. Αναφορικώς με την κριτική σας για την κτηριακή κατάσταση του ενοριακού Ναού, σας παραπέμπω στην πρώτη μου επιστολή. Εν προκειμένω να μου κατονομάσετε τα ιδιωτικά παρεκκλήσια, που όπως ισχυρίζεσθε, επιμελούμαι.
10. Είναι απολύτως αναγκαίον, προς αποκατάσταση της αληθείας, να μου γνωρίσετε δημοσίως, σε ποια Συνεδρία του Επισκοπικού Δικαστηρίου Καλαμάτας, υπό ποίαν σύνθεσιν, και πότε εξεδικάσθη η υπόθεση της επιβληθείσης ποινής τριμήνου αργίας, δίχως να έχω τη δυνατότητα,  κατόπιν νομίμου κλητεύσεώς μου, να παραστώ και να υπερασπισθώ τον εαυτόν μου.
11. Σεβασμιώτατε, έχοντας υπόψη μου ότι γνώμονάς μου είναι ο λόγος του Α. Παύλου: "Μιμηταί μου γίγνεσθαι, καθώς και εγώ Ιησού Χρίστου" και θέλοντας να βαδίσω στα βήματά του, τονίζω ότι  δεν είμαι "αλάθητος". Οσοι όμως κατά καιρούς με κατηγόρησαν, εκούσια ή ακουσία και εφ' όσον τεκμηριωμένα το αποδείξουν,  δηλώ ότι  δημόσια θα ζητήσω "συγγνώμη". Οι ενορίτες των ενοριών που υπηρέτησα είναι σε θέση να μαρτυρήσουν περί εμού. Μετά βεβαιότητος δηλώ ότι  ως ιερέας τηρώ με αυστηρότητα τους κανόνες και την παράδοση της Ορθοδόξου Εκκλησίας και αρνούμαι να συσχηματίζομαι με τις υποδείξεις του οποιουδήποτε ασχέτου. Κατόπιν  των ανωτέρω,  διαισθάνομαι ότι είμαι ανεπιθύμητος στην υφ' υμών ποιμενομένην Μητρόπολη. Οθεν αναγκάζομαι να υποβάλω την παραίτησή μου εκ των εφημεριακών καθηκόντων μου.
Μετά βαθυτάτου σεβασμού
Ιερέας Νικόλαος Θλιμμένος Πτυχιούχος της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών                       πηγή: Ελευθερία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου